:: مقاله مرتبط با : جلد 2 ، شماره 1 , 1



نویسندگان :
عباسعلی وفایی1، حنیفه قبادی2،
استاد دانشگاه علامه طباطبایی(مسئول)1، کارشناس ارشد ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی2
تعداد صفحات : 8
چکیده :

افسانه در کتاب لغت مترادف واژه های «قصه » و «اسطوره » به کار رفته است. از لحاظ ادبی به سرگذشت یا رویدادی خیالی از زندگی انسانها، حیوانات، پرندگان، یا موجودات وهمی چون دیو و پری گفته می شود که با مسائل اخلاقی و پندآموز همراه است و گاه برای تفریح و سرگرمی خواننده یا شنونده گفته می شود. در ایران، افسانه های ایرانی بخشی از فولکلور غنی است. این میراث به کودکان و نوجوانان در عصر حاضر انتقال یافته است و در ادبیات رسمی کودک و نوجوان ظاهر شده است. با توجه به اینکه ادبیات کودک و نوجوان اهداف خاص خود را دارد، بر آن هستیم تا در این تحقیق با آوردن بررسی های موردی، نمونه هایی را برای تطابق با اهداف ادبیات کودک بررسی و تحلیل کنیم.



موضوع : علوم انسانی
کلمات کلیدی : ادبیات کودک و نوجوان/ اهداف/ افسانه ها
مراجع :

تعداد بازدید از مقاله : 19
تعداد دانلود فایل : 10

سایر شماره ها

دوره 7 (پاییز و زمستان 1401) دوره 6 (بهار و تابستان 1401) دوره 5 (پاییز و زمستان 1400) دوره 4 (بهار و تابستان 1400) دوره 3 (پاییز و زمستان 1399) دوره 2 (بهار و تابستان 1399) دوره 1 (پاییز و زمستان 1398)

مقالات پر بازدید