:: مقاله مرتبط با : جلد 5 ، شماره 4 , 4
Investigating the necessity of teaching children's gender issues in Iranian children's literature according to cultural educational methods and the development of children's understanding
نویسندگان :
احمدرضا توجهی1، فاطمه حدیده2،دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران(مسئول)1، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی2
تعداد صفحات : 10
چکیده :
به نظر میرسد یکی از دغدغههای مهم جامعه امروزی در امور کودکان بحث آموزش جنسی کودکان باشد. با وجود تحقیقات فراوان در این زمینه در تمام دنیا به نظر میرســد همچنان نگرانیهایی در حوزۀ آموزش مســائل جنسیتی کودکان وجود دارد. یکی از این نگرانیها، نگرانی دربارۀ ســن و ســال شروع آموزش مسائل جنسیتی است. اگر چه محدودیتهای مشخصی درمورد آموزش مسائل جنسیتی برای کودکان وجود ندارد، اما باید یک برنامۀ مشخص برای انتقال این امر به کودکان وجود داشته باشد. سوءاستفادههای مسائل جنسیتی باعث تحتالشعاع قرار گرفتن زندگی کودکان در بلندمدت و کوتاهمدت میشود. کودکانی که تربیت مسائل جنسیتی صحیحی نداشتهاند، نهتنها بیشتر مورد سوءاستفادههای جنسی قرار میگیرند، بلکه در درمان اتفاقات پس از قربانی شدن به مشکلات فراوانی برمیخورند. در این پژوهش علاوه بر مطالعۀ نیاز به آموزش مسائل جنسیتی در خانواده و محیطهای آموزشی به لزوم استفاده از ادبیات کودک در این مورد در ایران اشاره شده است و در پایان این پژوهش این نتیجه بدست آمده است که حداقل سه راهکار برای آموزش کودکان وجود دارد. نخست آموزش در خانوادهها، دوم آموزش در محیطهای یادگیری و سوم آموزش با ادبیات کودکان که با توجه به محدودیتهای فکری، سنتی، مذهبی و فرهنگی در ایران ادبیات کودک میتواند گزینۀ بسیار مناسبی برای آموزش مسائل جنسیتی به کودکان باشد.
موضوع : علوم انسانی
کلمات کلیدی : آموزش مسائل جنسیتی کودک، تربیت جنسی، ادبیات کودک ایران، درک جنسی کودکان.
مراجع :
تعداد بازدید از مقاله : 8
تعداد دانلود فایل : 4
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1