:: مقاله مرتبط با : جلد 12 ، شماره 7 , 7
Skill development in students: the necessity of the era of the fourth industrial revolution
نویسندگان :
اعظم زرین1،1
تعداد صفحات : 153
چکیده :
با ورود به عصر انقلاب صنعتی چهارم و ظهور فناوریهای پیشرفته آن و تاثیرات گسترده و چشمگیر آن بر حوزه مشاغل، برنامههای درسی مدارس نیز وارد چالش جدی شده است. زیرا نظامهاي آموزشي در دنیا پی بردهاند که برنامههای درسی که صرفا مبتنی بر کسب خبرگی ژرف در یک رشته خاص، توسعه مهارتهای تجزیه و تحلیل قوی و حتی رشد توانایی یادگیری باشند، دیگر برای رویارویی با پدیده انقلاب صنعتی چهارم کافی نیستند و نمیتوانند پاسخگوی نیازهای این انقلاب باشند. بلکه از آنجا که انقلاب صنعتی چهارم و فناوریهای تحولآفرین آن مانند اینترنت اشیاء، روباتیک، چاپ سهبعدی، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و غیره به شدت نحوه کار و مهارتهای لازم برای نیروی کار را برای انجام بیشتر مشاغل به طور چشمگیری تغییر خواهند داد؛ از این رو برنامههای درسی مورد نیاز است که بتوانند مهارتهای مورد نیاز برای مشاغل آینده را در دانشآموزان به عنوان نیروهای کار آینده جوامع پرورش دهد.
موضوع : علوم انسانی
کلمات کلیدی : آموزش و پرورش، دانشآموزان، مهارتپروري، عصر انقلاب صنعتي چهارم
مراجع :
- Coonan, E., Pratt-Adams, S. (2018). Building Higher Education Curricula Fit for the Future. In partnership with: Anglia Ruskin University and Anglia Learning & Teaching: Centre for Innovation in Higher Education. pp. 1- 40. - Deloitte. (2018). Preparing tomorrow’s workforce for the Fourth Industrial Revolution For business: A framework for action. - Dunn, H. S. (2018). University Curriculum Reform, Career Forecasting and Strategic Planning in the Era of 4IR. Developing Skills for the Digital Economy and Society. Global ICT Capacity Building Symposium (CBS). - Gleason, N.W. (2018). Singapore’s Higher education systems in the era of the fourth industrial revolution: preparing lifelong learners. In: Gleason, N. (eds) Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution. e Book. Singapore: Palgrave Macmillan. pp. 145- 168. - Jones, B. L., Pilot, A., Eijl, P. J., Lappia, J. (2020). The W-shaped model of professional competencies for the Fourth Industrial Revolution and its relevance to honors programs. journal of the European Honors Council, 4(1), pp. 1-16. - Kamaruzaman, F. M., Hamid, R., Mutalib, A. A., Rasul, M.S (2019). Conceptual framework for the development of 4IR skills for engineering graduates. Global Journal of Engineering Education, 21(1). pp. 54-60. - Lawrence, R., Ching, L. F., Abdullah, H. (2019). Strengths and Weaknesses of Education 4.0 in the Higher education institution. International journal of innovative technology and exploring engineering (IJITEE). Vol.9, Issue. 2S3, pp.511-519. - Lieu, T. T. B., Duc, N. H., Gleason, W. G., Hai, D. T., Tam, N. D. (2018). Approaches in Developing undergraduate IT engineering curriculum for the fourth Industrial Revolution in Malaysia and Vietnam. Creative Education, Vol. 9, pp. 2752 -2772. - Amiron, E. A., Abdul Latib, A., Subari, K. (2019). Industry revolution 4.0 skills and enablers in technical and vocational education and training curriculum. International journal of recent technology and engineering (IJRTE). Vol. 8, Issue. 1C2, pp. 484-490. - Penprase, B. E. (2018). The fourth Industrial Revolution and Higher Education. In: Gleason, N. (eds) Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution. e Book. Singapore: Palgrave Macmillan. pp. 207-228. - Sari, W. K., Wilujeng, I. (2020) Education change in the industry 4.0: Candidate science teacher perspective. The 5th International Seminar on Science Education, Journal of Physics: Conference Series. - Technological change is coming: the fourth industrial revolution. Technical Education and Skills Development Authority (TESDA): 2016. - Tini, W., Djoehaeni, H. (2020). Integrated Islamic School Curriculum Analysis Investigated from The Perspective of Students’ Skill in The Industrial Revolution 4.0 Era. The 2nd International Conference on Elementary Education, 2(1), pp.1113-1119.
تعداد بازدید از مقاله : 6
تعداد دانلود فایل : 3
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1